cheneequainaustralie.reismee.nl

First week!

Hee Hee!

Een week geleden stapte ik dan einderlijk op het vliegtuig naar Australië! Ik had afscheid genomen van mn familie en vrienden, kocht nog wat drinken voor in het vliegtuig en dronk een Chai tea latte bij de Starbucks ( I love them!! ). Het was een raar moment, in het vliegtuig stappen.

De eerste vlucht ( van Amsterdam naar Dubai ) had ik 2 super leuke jongens naast me zitten! Ze gingen naar Bali, Ze waren echt super vriendelijk!

In Dubai was het echt super warm, het was denk ik 39 graden buiten en ik had een dikke trui aan (ik werd met de bus naar het vliegveld gebracht ). Eenmaal op Dubai heb ik wat gegeten en nog geskypte met mn broertje.

De vlucht maar adelaide was onwijs lang, maar ik heb denk ik zn 10 uur geslapen haha. Ik had niemand naast me zitten dus dat was heeeerlijk!

In adelaide werd ik opgehaald door mijn "host mom". Het voelde eigenlijk meteen al goed! Toen ik bij de auto kwam stapte ik aan de verkeerde kant in haha, ben er gelukkig nu wel aan gewent.

Thuis ontmoeten ik de "host dad" en omdat het laat was ging ik eigenlijk meteen slapen.

De kinderen heb ik de volgende dag ontmoet! Echt een lieverd! Met de "host parents" heb ik echt een hele goede klik! Ze zijn echt super aardig en gewoon "normaal". Ook heb ik de ouders van mijn "host mom" ontmoet, wat een geweldige mensen! Ze zijn zo gastvrij en behulpzaam! Ik heb echt geluk met dit gezin en ze zijn echt "mijn soort mensen" ( als ik het zo mag zeggen haha )

Toen ik de eerste dag wakker werd voelde ik me eigenlijk meteen thuis!

Deze week was het vooral wennen. Vooral de kinderen moesten heel erg wennen aan mij.

Het landschap hier is echt prachtig! Er zijn heuvels, heeeel veel natuur en prachtige dropjes. Het dorpje zelf ( waar ik nu dus woon ) is een Duitse nederzetting geweest en is echt een toeristisch plaats. Laatst was ik in een winkel en ze hadden er ook allerlei Nederlandse spullen! Zoals hagelslag, kruiden, Wilhelmina pepermunt en zelfs Zaanse mosterd!

Met mij gaat alles ook goed! Het water uit de kraan is "normaal", de melk proeft hetzelfde en de "host mom" kookt heerlijk! ( ik ben heeeel moeilijk wat betreft water en melk haha )

Het Engels praten gaat prima, ik vind het soms wel heel lastig omdat ik nog niet alle woorden ken. Normaal ben ik iemand die altijd super veel te vertellen heb, maar nu luister in vooral heel veel haha. In Australië gebruiken ze echt super veel woorden die ik niet ken, zoals tea = avond eten?? Ik dacht de eerste dag echt; hè...?

Morgen ga ik met de "host dad" sporten, het is in de sportschool en het programma heetSpartacus?? We gaan wel zien hoe dat gaat lopen haha. ( hij zegt dat het super zwaar is )

Aankomde week ga ik vooral nog wennen, aanstaande vrijdag heb ik een meeting met andere au pairs en ik heb een meisje leren kennen waarmee ik dit weekend ga afspreken ( spannend!! ) Ookheb ik een rijles zodat ik kan wennen aan het verkeer. ( alles is hier andersom net als in Engeland )

Dit was het denk ik wel, als jullie vragen hebben: stel ze gerust!!


Xxx Cheneequa

Reacties

Reacties

Vivian steen

Je zit echt heel dicht bij Rob en Karolyn in de buurt, Hansdorf?
Hoe lang blijf je in dit gezin? In december komen wij ook die kant op!
Geniet van het mooi land.
Kus vivian

Jolanda

Cheneequa wat een leuk verslag en wat fijn dat je je thuis voelt bij jouw soort mensen ?
En zoals jij bent word het alleen maar beter.
Tot Koala ? ?

Sylvia

Leuk zo je verslag te lezen en kijk uit maar meer verhalen en foto's geniet ervan

Karin Moerland

Erg leuk om je verslagen te lezen. Fijn dat je het naar je zin hebt. Groetjes en succes, Karin Moerkand

Elly

Vindt het geweldig hoe je het allemaal doet ?? Petje af hoor Geniet er maar lekker van Ben blij dat je een leuke FAM heb ontmoet Hebben ze niet een leuke broer OF een oma of opa die verzorgd moet worden (ha ha) voor je het weet is het jaar om LIEFS ELLY

Chaima

Leuk zo'n pagina, zo kunnen we nog een beetje meegenieten!! En wat leuk dat het zo goed gaat en dat alles mee zit! Veel plezier nog!

Romy

Cheneeq het klinkt allemaal super! Onwijs fijn dat het allemaal zo lekker verloopt! Geniet er van meis! ?

Bianca oosterhoorn

Goed om te lezen dat het zo goed gaat en leuk is!!!

irma

Hey Ceneequa
Wat een positieve dingen om te lezen!
En wat heerlijk dat het ook goed voelt en klikt tussen " host parents " en jou !
Want het was steeds op afstand nu is het voor het eggie .
Wat grappig dat er een winkel in de buurt is met nederlandse spullen, ik miste ook nog de zaanse mayo op je lijstje hihi.
Terwijl ik dit zit te schrijven is het lekker weer hier, wel een beetje wind maar het zonnetje schijnt ook gelukkig.
Gister was hier veel regen en een enorme klappen van de onweer , maar dat was gister HA.
Nou je gaat alweer de 2e week in , ik mij 1ste vrije week .
Tot het volgende verhaal !!
Dan zal je wel over je spierpijn schrijven die je met je Spartacus programma gehad heb , want dat klinkt dat je flink gaat zweten , maar zet hem op, laat hem maar eens zien dat jij goed ben !!!!!

Mylène

Hai mop... leuk dat je alweer een verhaal van je belevenissen hebt geplaatst... na jouw waarschuwing dacht ik dat we als eerste "post" een kerstwens te lezen zouden krijgen! ;) Heerlijk dat je het zo fijn hebt daar en dat "de klik" er is. Maakt alles nog leuker! Laat die Nederlandse troep maar lekker in de winkel liggen en ga lekker los op de inheemse producten zou ik zeggen :) Succes met "bootcamp", zal voor je duimen dat er airco in de sportschool is, haha
Hier afgelopen dagen heel veel regen (echt hoosbuien!) en krachtige wind(stoten). Niets aan als je er niet van houdt (stiekem vind ik het heerlijk!!) School weer begonnen, maar nog heel veel regelwerk dus nog niet met de groepjes begonnen, verder niet veel nieuws. Veel plezier mop, kijk uit naar je volgende verslag ennuh..... wat foto's van de omgeving misschien?? ;)
Groetjes en een dikke knuffel.

Mams

?

Wendy

Leuk om te lezen. Inmiddels wel reuze benieuwd naar een update.

Rimke

Hoi Cheneequa,

Wat een kanjer ben je! Fijn om op deze manier wat van je te horen!
Ik kijk uit naar je volgende verslag.
Groetjes

irma

hoi cheneequa

Wij vinden het leuk over jou te lezen maar ik weet zeker dat nederlandese verhaaltjes ook leuk voor jou zijn !
Want het weekend was weer sport bij mij, want de Dam tot Dam is weer geweest waar weer duizenden mensen aan mee hebben gedaan zo ook ik weer voor de 20ste keer !
Het was bijna een Spartacus loop hihi
Want ik had niet veel getraind maar het wel gered. Komt ook door al die mensen die je aan moedigen langs de weg hoor.
Het weer was geweldig, weinig wind en een zonnetje waar we nog meer van krijgen,
want er schijnen nog een paar mooie dagen aan te komen !!!
En dat is lekker positief.

Nou dit was even en kort verhaaltje uit Wormer.
Een dikke knuff en tot ???
(want hier gaat de tijd hard, maar dat zal bij jou ook zijn met alle nieuwe dingen die daar gebeuren !)

Marga

Hoi Cheneequa, nu al bijna 3 weken daar, al helemaal ingeburgerd? Hoop dat je het erg naar je zin hebt, ga je schrijven als ik weer thuis ben. Dikke kus vanuit een zonnig Cran Canaria.

Ans kroon

Hoi Cheneequa wat een leuk verslag fijn dat het klikt met het gezin wens je veel plezier en een fijne tijd.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!