cheneequainaustralie.reismee.nl

Een nieuwe blog!

Hee Hee allemaal!!

Ik upload toch maar een blog... eigenlijk omdat ik dit al heel lang moest doen en een wedenschap gedaan heb met mijn host mom ( die ik nu dus gewonnen hebt )..

Sorry Ebony, But I cant wait for my coffee.

Ja ik drink nu dus koffie... Nouja ik probeer het te drinken. Mijn host mom vind namelijk dat ik dit moet leren haha.

Met mijn gezin gaat alles nogsteeds super! De host mom is als een oudere zus, we hebben echt een onwijs goede connectie. Mijn hostdad is mijn “gymbuddy” en maakt dezelfde grapjes als mijn paps, waarom ik altijd onwijs kan lachen. Daardoor hebben we ook een goede band opgebouwd ( denk ik haha ). De kinderen zijn ook super lief!

We zijn net terug van een week “vakantie” in carrickalinga. Ze hebben daar een beachhouse en we hebben daar samen met de ouders en broer van mijn hostmom gewoond voor een week.

Het was daar echt ongelofelijk prachtig! Huis aan het strand, echt blauw blauw water en we hadden super weer.

Op donderdag ging ik met mijn hostdad kanoën op zee, we zouden naar een geheim strand gaan. Onderweg kwamen we gewoon iets van 15 dolfijnen tegen.... ze spelde met ons en we besloten ze te volgen. Het was echt zo ongelofelijk bijzonder! Ze zwommen onder me door, naast me en sprongen op voor Mn kano. Ik voel me onwijs “geblessed” met deze ervaring!

De volgende dag ( vrijdag ) had mijn host family een surfles voor me geboekt! Ik ging 2 uur surfen samen met Mn hostdad. Onwijs leuk! Iedereen die mij kent weet dat ik gek ben op zwemmen en de zee. Ik vond het gewoon alleen al leuk om op dat surfboard te zitten en te kijken! Natuurlijk heb ik ook geprobeerd te surfen wat eigenlijk nog best lastig is ( maar ik heb gestaan hoor! )

Het weer hier is bloedheet!! Sommige dagen is het boven de 40 graden. Ik ben blij met de goede airco en het zwembad bij de opa en oma!

Ik heb hier een beste vriendinnetje gevonden! Ze heet Chloé en is Frans! Ze is super leuk en komt hier vaak over de vloer ( en ik bij haar ). Mn hostkids zijn onwijs gek op dr en mijn hostmom kan ook goed met dr opschieten!

Ik mis Nederland niet maar toch wel Hahahaha! Ik heb Mn ouders onwijs gemist maar dit gaat nu eigenlijk wel goed. Ik mis vooral mijn vrienden en gewoon Nederlands eten Hahaha. Het eten hier is heerlijk hoor! Maar ik mis sperziebonen, aardappelen en een slavink ( dit is een van mijn lievelings eten ), ik mag hier wel zelf koken maar ik weet dat ik mijn host family hier niet blij mee maak.

Wel heb ik mijn moeders nasi voor de gekookt en ze vonden dit heerlijk.

Ook mis ik gewoon Zaanstad, ik denk dat als ik straks terug kom dat ik nergens de weg meer weet.

Irma, haha een beetje een laat andwoord maar; ik sport elke week. Mijn hostdad is onwijs motiverend en ik kan echt geen nee zeggen. Ik probeer 3x in de week te gaan. Maandag boxen, dinsdag sparten en dan een andere dag in de week voor mezelf.

In de sportschool zit onwijs goede airco maar soms boxen we buiten. Ik heb dit 1x moeten doen in 35 graden ( om half 8 savonds ). Ik zal je eerlijk zeggen dat ik dood ging Hahahah. Nee dat was heftig, maar te doen, zweten doe je toch wel.

SORRY SORRY SORRY voor iedereen die op mijn blogs wacht! Ik ben gewoon echt heel goed in uitstellen haha.

Ik hou van jullie! Dikke kus,

Cheneequa

Reacties

Reacties

Elly Hendriks

Geweldig? wat ik allemaal lees over je avontuur in Australië Je heb het naar je zin daar☀️??‍♀️? Tussen de regels door hoor ik toch een ietse pietse heimwee ?
Heb je fijne feestdagen gehad?? Karoleyn ?‍?‍?‍? en de rest van de FAM Steen ?‍?‍?‍? ook ontmoet las ik op FB GEZELLIG
Verder gaat hier alles zijn gangentje ? Barry en Kelly hebben eindelijk hun eigen huisje??❤️ in Hulsberg en Lucas wordt steeds ondeugender en Romy krijgt al een aardig buikje ? Wat het gaat worden horen we volgende week
?? OF ?? SPANNEND maar wel heel leuk?
Phon en ik worden dit jaar beide 65 jaar en zijn in Febr 40 jaar getrouwd ??
Gaan dan lekker met ze allen een lang weekend naar Center Parc in Zeeland
Romy wordt 30 jaar??? en Barry is dit jaar jarig op 18-08-2018 ?Beide bijzonder ? Zelf ga ik stoppen met werken ( eindelijk) en op de kleinkinderen passen (samen met Phon) Klinkt goed hè kleinkindEREN ??
Hoop dat je nog leuke en mooie dingen gaat doen en zien in Australië
Heel veel liefs❤️ en KNUFFELS ?? uit Limburg
Groetjes Elly en ook van Phon

Mylène

Hai Niekkie.... fijn dat je het zo leuk hebt daar. Klinkt eerlijk gezegd meer als een lange, luxe vakantie dan werk! Wanneer mag ik het stokje van je overnemen?? ;)

irma

Hey Cheneequa!!!!!!!

JE BENT ER WEER , en wat een positieve dingen weer om te lezen ik zit er zo van te genieten.
En wat heb ik er eigenlijk ook best naar uit gekeken om dit van je te lezen .

Maar je zit daar voor werk toch he? want het lijkt alleen maar vakantie, hifi
Naja je kunt ook niet alles op schrijven want je zal het druk genoeg hebben anders had je vast eerder geschreven.
Ik vraag naruurlijk ook af en toe aan je moeder als ik haar tegen kom , en ik had met de kerst borrel wat foto's van je gezien .

Leuk dat ik inderdaad nog een reactie van je zie over je trainingen en dan nog wel 3X in de week,
toppie joppie hoor.
En ook nog als het zo warm is...... tja respect hoor wijffie.

Wat heb je het getroffen met die dolfijnen, wat een mooie herrinnering heb je er weer bij.
Ze dachten natuurlijk ook , daar gaat een mooie lekker lachende dame in die kano.
Kunnen we effies een mooie show bij maken met z'n 15e.

Bij jou is het hoog zomer, ja hier is het winter, daar merk ik niet zoveel van.
Het heeft hier wel al wit gezien maar helaas niet met de kerst en voorlopig komt er ook nog geen vorst of sneeuw, waar ik wel op hoop want het is toch winter.
De bolletjes beginnen al te groeien in mijn tuin wat ook wel weer leuk is. (een voorjaar gevoel)
Nou meid ik wens je nog al het goede en mooie wat er te wensen valt voor dit jaar, want ik vind dat dit nog gewoon kan .

Een hele dikke kus van mij topper !!!

Ans Kroon

Leuk te lezen dat je het zo naar je zin heb. Nog een hele fijn tijd daar. Groetjes Ans.

Esther phaff

Wat een avontuur Cheneequa, leuk om je ervaring te lezen

Theo Willems

Hoi Cheneequa,
Allereerst nog een gelukkig nieuwjaar gewenst. Het is wel op het randje maar beter laat dan nooit moet je maar denken. Ik lees je leuke ervaring met plezier en kan mij voorstellen dat deze ervaring top is. Als je door je verhaal gaat lijkt het 1 lange vakantie maar..... dat is natuurlijk niet waar want je bent er natuurlijk ook om aan de toekomst te werken. Ik weet niet wanneer je weer de koffers gaat pakken om weer naar ons terug te keren maar ik weet zeker dat wij er weer voor je zijn.
Veel kussen van ons en we wachten op je volgende blog. Het is leuk te lezen. Groeten aan je "tijdelijke" dad en mom.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!